Aerobna vadba za nosečnice

Nosečnost prinese v življenju velike spremembe. Za zdrav način življenja, varno telesno dejavnost in primerno telesno težo lahko naredi nosečnica največ sama. S primerno aerobno vadbo in z raznimi splošnimi nasveti se bodoče mamice lahko dobro pripravi na aktivno vlogo pri porodu in nadaljnjo vitalnost ob otroku po porodu.

Aerobna vadba za nosečnice se priporoča od tretjega do osmega meseca nosečnosti. Preden nosečnica začne z vadbo, se izključijo predvideni zdravstveni in nosečniški zapleti, kajti fiziološke in anatomske spremembe v nosečnosti lahko vplivajo na varno izvajanje te oblike aktivnosti.

Nosečnice se med vadbo seznanijo s pomembnostjo dobre drže, ki je pogoj za pravilno in kvalitetno gibanje med dnevnimi aktivnostmi. Vadijo pravilni položaj in ravnovesje treh najpomembnejših delov hrbtenice: medenice, prsno-ledvenega prehoda in glave. Učenje poteka ob izbrani glasbi v ležečem, sedečem, štirinožnem in stoječem položaju. Vaditelji fizioterapevti dajemo prednost vajam za stabilizacijo hrbtenice in medenice (notranja mišična enota) ter vajam za moč in vzdržljivost mišic medeničnega dna. Seznanimo jih tudi z lajšanjem simptomov pri difunkciji sramnične zrasti v nosečnosti in po porodu ter s terapevtsko obravnavo pri diastazi mišice rektus abdominis v nosečnosti in po porodu. Z ustreznimi terapevtskimi pristopi poskušamo čim bolj zmanjševati bolečine v nosečnosti. Te so verjetno ena najpogostejših mišično-skeletnih težav, s katero se srečujejo bodoče mamice. V vadbo vključujemo tudi razne sprostitvene tehnike (recipročna fiziološka relaksacija, progresivna relaksacija), varno raztezanje, terapevtska masaža z žogico …

Namen vaj za dobro telesno vzdržljivost je vzdrževanje in razvijanje mišične moči in tonusa, ohranjanja mišičnega ravnovesja v telesu, pridobivanje stabilnosti sklepov, zmanjševanje bolečin, vzpostavljanja dobre drže telesa, razvijanje kontrole gibanja, pridobivanje ravnotežja in koordinacije. Med samo aerobno vadbo smo pozorni na nelagodne spremembe na telesu: bolečine, utrujenost, zadihanost.
Po vadbi namenimo kar nekaj časa za razne nasvete in aktualna vprašanja.

Dobra telesna kondicija je podlaga za lažje prenašanje nosečniških težav, lažji porod. Psihična priprava izboljša počutje, poveča energijo. Spretnost pri sproščanju pomaga lažje premagovanje strahu pred porodom. Z aerobno vadbo želimo bodočim mamicam ponuditi bolj kvalitetno življenje v nosečniškem obdobju in srečno materinstvo z novim družinskim članom.

Napisala: Helena Vinšek, dipl. fizioterapevtka, Terme Dolenjske Toplice
Uredila: PV
Članek je bil objavljen v novi Nosečnici!

—————————————————————————————————————————————————-
Revija Nosečnica je priročnik za varno in srečno nosečnost, ki izide enkrat letno, marca, v nakladi 10.000 izvodov. Predstavlja posebno letno izdajo revije SuperMami, dosegljiva pa je v prosti prodaji, v specializiranih trgovinah za nosečnice in starše ter po naročilu neposredno iz našega uredništva.
Prve tri številke so bile med bralkami odlično sprejete. Vsebine revije so strokovne in zanimive, številne praktične izkušnje, koristni nasveti o nosečnosti, porodu in življenju z dojenčkom zagotavljajo dolgo uporabnost, tako da boste lahko po reviji posegli večkrat tekom devetih mesecev blaženosti, pa tudi po tem.
Naročila sprejemamo tudi na supermami@otroci.si in na telefonski številki 01 565 34 16!

Podobni članki:
Gremo v kino!
Ljubezenska zgodba: Neznanec
MINI ANKETA
 

Podobné příspěvky: